dijous, 10 de setembre del 2015

DICTATS PER A 2n

El monstre de Frankenstein, creació de Mary Shelley.
I
Hi havia força nois de la meva edat i vaig pensar que m'hi hauria de fer amic, però això d'acostar-me i començar a parlar amb algú que no conec és una cosa que em fa una angúnia horrorosa: sempre tinc por que els molesti, o que no els agradi, i que quedi en ridícul.

II
Pau treballa i estudia,
repassa apunts de llibres
sota el taulell, mig d'amagat,
d'una petita oficina
on es guanya la vida,
amb un contracte temporal.

Pau comparteix la nevera
amb dos companys de feina
i un marroquí mig il·legal.
I a l'habitació somia
amb una gironina
que viu al bloc que hi ha al davant.

III
Frankenstein, un savi que es dedica a fer experiments científics, dóna vida a un ésser constituït amb diversos membres que recupera de cadàvers. De la seva creació en surt un monstre solitari, de proporcions enormes, que acaba sent temut i odiat per tothom. Un bon dia, el monstre, per venjança, mata el germà i la futura esposa del seu creador. Llavors comença una incansable persecució per tal de matar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada